THE TRUTH

I felt compelled to put this on my website so you, the patch traders, can decide for yourself what the truth is and so you know why Peter from Kokopelli Traders has screwed me and each and every one of you.

On May 21st, 2017 I placed an order for 7 Federal patches from Peter direct from the Kokopelli website. I paid for the patches as well as an 8.83 shipping charge totaling 43.83 for the patches and shipping. I paid that day.

I assumed, since the patches were available on the website, that the patches I ordered and paid for would be sent right out but they were not.

I believe about two weeks after my order I sent him an email requesting an update and he replied that he had to find them and had not found them at the moment.

After this I sent another follow up email asking for an update. He offered to refund my money because as of the date he had not found the patches I ordered. I asked he keep looking.

July 2nd, 2017 I sent the following since it had now been 6 weeks to the day that I had not received the 7 patches I ordered and paid for:

Hi Peter. I would request a full refund since you don't seem to either be able to find the patches or have me on your back burner. The bottom line is I paid you for an order 6 weeks ago, to the day, and you have not mailed me the patches I ordered.

Ben

I sent a second right after to remind Peter of the amount, 43.83

Peter did not reply.

July 5th, 2017  I sent another email that read:

I wrote a few days ago and have not heard back. Please disregard my order and provide an immediate refund for the total plus shipping, 43.83.

Ben

Peter's reply:

I have spent a couple of hours searching thru boxes of old patches, searching for the ones you ordered.
I am happy to continue looking, but to cancel now will result in a restocking fee, per my website, for 50% of the order value because the patches are over 10 years old.
Choice is yours.
Be patient and wait for me to finish looking, or take your $20 now.
Best Regards,
Peter

My replies on July 5th.

How in the world can you tell me there is a 50% stocking fee on something you can't find? This is your fault, not mine. You put these patches on your website and I paid you now, over 6 weeks ago. You have told me you have looking for them for over two weeks now. Just how much time are you spending on looking? I realize I am not the only one who has ordered but this is ridiculous as it relates to time to receive patches that you said are available for sale. I expect a either to have information they all have been mailed within a week or a FULL refund.

Ben

And:
It also occurs to me how in the hell can there be a restocking fee? I never received anything to send back to re-stock. You never sent anything to re-stock so that should not apply.

Wednesday July 5th, in the late afternoon my phone rang and it was Peter. He informed me that I needed to wait on his time to get the patches to me. He also told me that he would refund me in full but if that was the way on wanted it that he was now going to stop selling any patches to all non Federal Officers and that each and every person would be told it was because of me. Before I could get a word in he told me to, “F*** OFF” and hung up on me.

From what I understand he has informed people he was not selling and that it is my fault. I would like to address a few things.

On what planet is it acceptable to take this long to send out patches you claim are available? I always have the patches people have paid for right out within a day.

How in all that is good can Peter rationalize not selling to everyone else being my fault? I apologize to each and everyone for his absurd reaction to me. That is a choice he made.

IT IS NOW JULY 19TH AKA 59 DAYS AND I STILL HAVE NOT BEEN REFUNDED A DIME OR RECEIVED ANY PATCHES SO BY MY PERSPECTIVE PETER HAS 100% RIPPED ME OFF. CAVEAT EMPTOR...BUYER BEWARE...

I AM HAPPY TO REPORT THAT I WAS SUCCESSFUL IN DOING A CREDIT CARD DISUPUTE THROUGH MY BANK. I HAVE BEEN REFUNDED BY MY BANK (7-17-17 / 57 DAYS) AND I HOPE ULTIMATELY THE MONEY WAS TAKEN FROM PETER'S ACCOUNT TO HIS BANK TO MINE. I AM NO LONGER OUT THE MONEY BUT THIS PAGE WILL NOT COME DOWN UNTIL I RECEIVE AN APOLOGY FROM PETER, AKA THIEF.